A4 Brochure Mockup 5 beeuwkes 1 - Blog: Favorite Friday -  Wervende Woningbrochures

Favorite Friday – Wervende Woningbrochures

Het is weer vrijdag en dat betekent dat het tijd is voor Favorite Friday! Vandaag vertelt onze Copywriter, Martijn, over zijn favoriete klus op SOO Media. Van alle teksten die hij voor SOO Media schrijft, heeft hij stiekem toch wel een favoriet. Namelijk het schrijven van woningbrochures voor allerlei soorten woningen! Hoe pakt hij het schrijven van zo’n tekst precies aan?.

Teksten, teksten, teksten

“Als Copywriter mag ik voor SOO Media verschillende vormen van communicatie opzetten en uitschrijven, zowel intern als extern. Van formele nieuwsbrieven tot informatieve teksten en media uitingen zoals.. deze blog! Daarbij specialiseer ik me voor SOO Media ook in het schrijven van woningbrochures. Dat is ook meteen mijn favoriete taak, omdat een woning vaak een persoonlijk onderwerp is. Het is de plek waar je je veilig voelt en waarin je het grootste deel van je tijd doorbrengt; een persoonlijk paleisje dat je natuurlijk zo goed mogelijk gepresenteerd wilt zien!

De teksten voor brochures worden opgezet naar aanleiding van een vragenlijst die door de verkoper wordt ingevuld. De verkoper kent de mooiste plekjes van zijn woning vaak het best. Denk bijvoorbeeld aan die serre waar je kunt ontbijten in het zonnetje, of die grote slaapkamer met openslaande deuren naar een zonnig terras. Voor het schrijven neem ik de USP’s van de verkoper door, bekijk ik de foto’s van het pand (altijd weer spannend om bij iemand binnen te mogen kijken), en begin ik met het schrijven van een passende en pakkende verkooptekst.”

Van eengezinswoning tot 4-laags herenhuis

Makelaars letten vooral op de USP’s die een woning heeft en de uitvoering van de foto’s en plattegronden. Dat wil zeggen, de unieke punten voor verkoop waarmee je je kunt onderscheiden van andere woningen. Bijvoorbeeld die vijf ruime slaapkamers, die ieder gezin blij kunnen maken, of die luxe badkamer met jacuzzi en grote achtertuin op het zuiden. Makelaars kennen de buurt goed en kunnen nog meer waardevolle achtergrondinformatie delen. Mocht je meer over de USP’s willen weten, we hebben hier een apart artikel over geschreven. “Het leukst vind ik dat er zoveel verschillende woningen aan bod komen voor een woningbrochure. Eengezinswoningen met lekker veel lichte slaapkamers in gezellige, kindvriendelijke buurten passeren bijvoorbeeld vaak de revu. Echte pareltjes zie ik ook geregeld – van luxe appartementen in hartje Amsterdam met uitzicht over het Frederiksplein (eentje kwam zelfs inclusief hangmat, daar ben ik dan een paar dagen jaloers op) tot een karakteristiek en enorm 4-laags herenhuis in Den Haag. Combineer dat met het enthousiasme waarmee verkopers over hun woning vertellen en ik heb een mooi project waar ik met veel plezier voor aan de slag ga.”

Verschillende specialisten, één woningbrochure Van eengezinswoning tot 4-laags herenhuis

“Ik steek veel tijd in het schrijven van een passende tekst voor een woningbrochure, maar uiteindelijk is dat maar een onderdeel van het eindresultaat. De foto’s en plattegronden van de woning worden geleverd door professionele fotografen en inmeters. Uiteindelijk brengt de graphic designer alles bij elkaar, zodat de teksten en visuals mooi op elkaar aansluiten en in een strakke lay-out worden gezet. Zo bestaat een woningbrochure uit de inzet van verschillende specialisten, samengevoegd met de inzichten van de verkoper zelf. We werken er allemaal hard voor, dus het is altijd weer leuk om het uiteindelijke resultaat van zo’n brochure te zien.”

 

Benieuwd naar de mogelijkheden voor een woningbrochure? Meer informatie kun je vinden op onze website!

× Neem direct contact met ons op