Een kwestie van opvallen

Een kwestie van opvallen

Elke woning die in de verkoop gaat verdient bijzondere aandacht. Daar zorgen we voor door professionele foto’s te maken en door de woning te voorzien van overzichtelijke plattegronden. Of er nu een herenhuis, appartement of gezinswoning in de verkoop gaat: elke woning verdient een persoonlijke verkooptekst. Op websites als Funda zien we dat de tekst nog regelmatig wat minder aandacht krijgt. Denk bijvoorbeeld aan zeer bondige teksten met veel afkortingen die eigenlijk niet zoveel informatie geven.  Zeg nu zelf, hoe leest een citaat als onderstaand bijvoorbeeld: 

Een roy. geh.gemod.h.h. met veel karkt. en vier slp. Het h.h. heeft een fraai uitz. en een geren. kkn. Vr.pr € 240.000 k.k.*

Erg makkelijk leest zo’n zin niet. En toch komt het nog vaker voor dan je zou denken. Verkoopteksten op Funda staan vaak nog vol met soms onbegrijpelijke afkortingen. De tekst geeft extra informatie bij de foto’s, maar als deze informatie moeilijk te ontcijferen is, zullen potentiële kopers de tekst niet eens lezen! 

Een beeldende verkooptekst

De perfecte woningadvertentie bestaat uit een goede balans tussen tekst en beeld. De foto’s laten de sterke punten van het huis zien. Daarnaast geeft de tekst op een enthousiasmerende toon de aanvullende informatie. Helder, lekker leesbaar en wervend, zodat de woningzoeker in de stemming wordt gebracht om het huis te gaan bezichtigen. Een krachtige verkooptekst is namelijk altijd zo geschreven, dat de lezer zichzelf al in het huis ziet wonen. Zelfs als hij of zij er nog niet is geweest.

Onze tekstschrijvers bezoeken de woningen niet natuurlijk niet eerst zelf. Zij schrijven de teksten op basis van de vragenformulieren die door de verkopende partijen zelf worden ingevuld. Daarin geven verkopers antwoord op vragen zoals ‘wat vindt u het mooiste plekje in huis?’ of ‘als u uit het raam kijkt wat ziet u dan?’ Vervolgens schrijven de tekstschrijvers op basis van de antwoorden automatisch een persoonlijke verkooptekst met onderscheidende details. Anders dan de gebruikelijke teksten die op Funda te vinden zijn.

Zo’n beeldende belevingstekst valt in positieve zin op. En is dat niet waar het bij het verkopen van jouw huis om draait? Opvallen.

Voor elk doel een passende (web)tekst

Van luxe woningbrochures tot wervende webteksten en Funda teksten. Of je nu op zoek bent naar een beeldende verkooptekst, of graag de identiteit van jouw bedrijf zo passend mogelijk wilt uitdragen: onze tekstschrijvers staan voor je klaar! Benieuwd naar de mogelijkheden? 

soomedia
info@soomedia.nl


× Neem direct contact met ons op