Tom Tomeij event fotograaf Finals jpeg webformaat 02467 1 - Blog - Haak in op de social media trends van 2019

Haak in op de social media trends van 2019

Wij mochten aanwezig zijn bij het social media event van SocialLane waar de trends van 2019 centraal stonden. Nu is de informatie die daar ter sprake kwam ook voor jou als makelaar ontzettend interessant. We hebben de meest opvallende trends voor je op een rij gezet. Lees snel verder als jij wilt weten hoe jij anno 2019 het meeste uit jouw Social Media kanalen kunt halen!

 

Verbeter de online klantbeleving met personalisatie

 

Uit onderzoek blijkt dat marketeers die digitale ervaringen personaliseren een groei in sales ervaren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de #ShareaCoke campagne van Coca Cola. Bij deze campagne werden namen op de labels van de flesjes gezet. Dit werd perfect gecombineerd met online campagnes waarin deze flesjes met labels terug te zien waren. Een andere mogelijkheid om dit gemakkelijk toe te passen is de schrijfstijl en woordkeuze die je aanhoudt. De doelgroep kan zich identificeren met jouw organisatie wanneer er wordt gecommuniceerd aan de hand van een bepaalde schrijfstijl en de juiste woordkeuze. Door gepast te communiceren win je sneller de aandacht van de doelgroep en zet je hen sneller aan tot actie.

 

Video is booming

 

Wat is na Google de grootste zoekmachine? Precies, YouTube. Video content wordt steeds belangrijker. Er wordt ook wel gezegd dat 80% van al het internetverkeer in 2020 uit video content zal bestaan. Algoritmes van Facebook, Instagram en LinkedIn waarderen video content enorm. Dit is dan ook de reden dat video’s op social media veel vaker gedeeld worden dan andere vormen van content. Het inzetten van video is de perfecte vorm om de merkidentiteit te uiten en kijkers te overtuigen van jouw boodschap.

 

LinkedIn wordt onmisbaar

 

Tegenwoordig worden persoonlijke LinkedIn-profielen ook ingezet voor het genereren van leads (potentiële afnemers). Waarom zijn juist persoonlijke profielen dan juist zo effectief? De gebruikers hebben liever interactie met een profiel waar zij al een beeld hebben van de persoon waar zij mee communiceren. Dit is bij een bedrijfsprofiel niet het geval. Je ziet ook steeds meer dat gebruikers hun persoonlijk profiel inzetten ten behoeve van de organisatie waar zij voor werken. Zo worden vacatures ook via persoonlijke profielen gedeeld en worden er vaker persoonlijke artikelen en berichten gepubliceerd. De interactie die door middel van deze berichten wordt uitgelokt bieden kansen voor jou als organisatie.

 

Ten slotte komt LinkedIn in 2019 met twee nieuwe, interessante functies. De eerste functie betreft LinkedIn Live. Deze functie maakt het mogelijk om een live stream te realiseren, zoals je op steeds meer social media kanalen ingezet ziet worden. Ten tweede LinkedIn Events, wat zeker voor bedrijven ontzettend interessant is.

 

Social media advertising is een must om gezien te worden

 

Zonder adverteren op social media wordt het steeds lastiger om een groot bereik te behalen. En dit beginnen ook steeds meer bedrijven zich te realiseren. Zo stijgt het zogenaamde ‘digital budget’ van bedrijven voor adverteren op social media. Hierbij is het belangrijk om dit budget op de juiste manier in te zetten, want niet alle vormen zijn even effectief. Om zoveel mogelijk uit het beschikbare budget te halen is de juiste kennis nodig en kan worden overwogen om een expert in te zetten om de gewenste doelen te behalen.

 

Wij helpen je graag

 

Wil jij zorgen dat ook jij in 2019 meegaat met de ontwikkelingen op het gebied van social media marketing? Onze specialisten hebben de kennis en ervaring in huis om dit te realiseren. Heb jij vragen of ben jij benieuwd hoe wij te werk gaan? Neem dan gerust contact met ons op.

 

Geschreven door Ivo & Danny, Social media marketeers

 

Foto: Tom Tomeij event fotograaf 

× Neem direct contact met ons op