Hoe kun je facebook effectief inzetten voor jouw bedrijf? - SOO Media
2738
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-2738,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Hoe kun je Facebook effectief inzetten voor jouw bedrijf?

 

Facebook, een kanaal wat veel gebruikt wordt om de doelgroep te bereiken. Maar hoe kun je nog jouw doelgroep bereiken als je niet inspeelt op de veranderingen van Facebook? Een enige tijd geleden heeft Facebook het algoritme dusdanig aangepast dat berichten van vrienden en familie belangrijker zijn dan een bericht van een bedrijf. Ondanks dit zijn nog vele bedrijven actief, maar zij zien gegarandeerd allemaal hun bereik dalen. Wat kun je ertegen doen als je Facebook wil blijven inzetten?

 

Engagement creëren

 

Zorg dat er interactie ontstaat bij jouw volgers. Dit kun je op verschillende manieren bereiken. Stel een vraag, fill in the blanks of vraag om hulp. Zorg ervoor dat jouw volgers zich betrokken voelen bij jouw merk. Wanneer er engagement plaatsvindt, vindt Facebook jouw berichten wél belangrijk.

 

Wees persoonlijk

 

Berichten die emotie bevatten genereren meer bereik. Ben je blij? Laat het zien! Ben je ergens trots op? Deel het! Het liefst met een video, maar een foto is ook goed. Laat zien wie je bent en zorg dat jouw volgers jou en jouw medewerkers gaan kennen.

 

Geef tips

 

Probeer niet alleen maar te zenden, maar voeg ook waarde toe voor jouw volgers. Wanneer je alleen maar over jouw aanbod vertelt, zal Facebook daar gegarandeerd snel klaar mee zijn en zie je jouw bereik waarschijnlijk dalen. Voeg waarde toe voor jouw publiek, zodat zij ook wat leren van jouw Facebook posts.

 

Boosten maar!

 

Helaas bereik je maar een kleine groep van je volgers wanneer je een bericht plaatst op je tijdlijn. Wanneer je dus een grote groep volgers hebt die je allemaal wil bereiken, boost je ‘m! Vijf euro is vaak al genoeg om een aantal volgers te bereiken. Hoe meer geld je in een post stopt, hoe groter het bereik.

 

Aan de slag


Zorg er in ieder geval altijd voor dat er een uitgedachte strategie achter zit. Door er alleen te zijn en af en toe een bericht te plaatsen zal je conversie niet van omhoog gaan. Welke koers ga je varen op social media? Wat wordt de tone of voice? En welke content ga je laten zien? Zorg dat de social media strategie in één lijn loopt met de missie en visie van jouw bedrijf.  Denk goed na en laat je informeren wanneer je er niet uitkomt.