De USP's van een woning - SOO Media vastgoedcommunicatie
2890
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-2890,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

De USP’s van een woning

 

Mooie glas in lood schuifpuien, het grote kookeiland waar de lekkerste gerechten bereid worden of een gezellige open haard voor de koude winteravonden. De USP’s geven de punten weer die je niet in ieder huis vindt. Daarom is het extra belangrijk om ze te benadrukken.

 

Wat zijn USP’s?

 

USP’s zijn de “Unique Selling Points”. Dit zijn de aspecten die jouw woning uniek maken. Een groot balkon op het zuiden, die speeltuin voor de deur, of een heerlijke stortdouche met massagestralen aan de zijkant.

 

SOO Media - Vastgoedcommunicatie - Bijzondere elementen die de woning uniek maken.

Wat zijn GEEN USP’s?

 

Als we vragen naar de USP’s van een woning krijgen we vaak de antwoorden: Het huis heeft 4 slaapkamers, de woning is kant en klaar of een grote woonkamer. Dit zijn echter geen USP’s. Want een grote woonkamer kunnen andere woningen ook hebben. Het is daarnaast ook een relatief begrip en maakt de woning niet uniek. Wanneer je denkt dat jouw woning geen USP’s heeft, loop dan nog maar eens een rondje door de woning. Want iedere woning heeft ze. Je moet ze alleen even weten te vinden.

 

Hoe kun je USP’s vinden?

 

Om USP’s te kunnen vinden, is het van belang dat je in detail treedt. Begin in de woonkamer. Wat vind jij zo fijn aan deze kamer? Waarschijnlijk komt er in je op dat licht is of dat de kamer ruimer oogt. Het is een begin, maar het is geen USP. Want waarom is het zo licht? Zijn er bijvoorbeeld ramen van vloer tot plafond? Of misschien heeft de woning wel een perfecte eikenhouten vloer? Dat zijn wel USP’s! Denk na over wat jij zo fijn vindt om te doen in jouw woning. Misschien is dat wel de vele vogeltjes bekijken die jouw tuin iedere dag gezellig komen bezoeken.

SOO Media - Vastgoedcommunicatie - Hoe moet je jouw tuin of balkon stylen voor de verkoop?

Waarom zijn ze zo belangrijk?

 

Sommige aspecten in een huis zijn te groot om in je huidige woning te plaatsen of is het onmogelijk, omdat deze authentiek zijn. Een kok is waarschijnlijk op zoek naar een mooie grote keuken met kookeiland. En een wellness liefhebber zou een jacuzzi in de badkamer niet vervelend vinden. Door de aspecten te benadrukken wordt er een bepaalde sfeer gecreëerd. De USP’s maken een verlangen los bij mensen en triggeren hen om een woning te bezoeken. Ook al waren ze er nog niet eens naar op zoek.

 

Hoe kun je deze benadrukken?

 

Deze USP’s kun je benadrukken in een fotoshoot of woningtrailer. Het is aan te raden om alvorens de fotoshoot aan de makelaar door te geven welke USP’s er in beeld moeten worden gebracht. De fotograaf zal deze aspecten extra aandacht geven met magazine shots. Zo maken we de beleving visueel. In de woningtrailer worden deze punten in één video weergegeven en wordt het gevoel nog extra benadrukt. Zelfde als bij een film trailer. Je weet nog niet waar de film overgaat, maar het roept een verlangen op om de film te kijken.